Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Potrzebny jest nowy model przywództwa

04 lipca 2012 | Etyka biznesu
źródło: Corbis

Po załamaniu na rynkach finansowych w 2008 roku nastąpił wzrost nieufności zarówno do biznesu lokalnego, jak i międzynarodowego. Zaufanie to niezbędny „klej społeczny", który łączy firmy i ich interesariuszy. W jaki zatem sposób można przywrócić zaufanie do biznesu?

Jest wiele przeszkód na tej drodze. Przede wszystkim chodzi o świadomość kadry kierowniczej i menedżerów. Nadal dominuje model hierarchicznego przywództwa i nastawienia wyłącznie na wymierne wskaźniki finansowe. Liderzy biznesu ciągle nie dostrzegają zróżnicowania i rosnących oczekiwań wśród różnych grup interesariuszy, nie tylko klientów, ale także aktywnych przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego. W rezultacie próbują narzucać swoje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9274

Wydanie: 9274

Spis treści
Zamów abonament