Potrzebny jest nowy model przywództwa
Po załamaniu na rynkach finansowych w 2008 roku nastąpił wzrost nieufności zarówno do biznesu lokalnego, jak i międzynarodowego. Zaufanie to niezbędny „klej społeczny", który łączy firmy i ich interesariuszy. W jaki zatem sposób można przywrócić zaufanie do biznesu?
Jest wiele przeszkód na tej drodze. Przede wszystkim chodzi o świadomość kadry kierowniczej i menedżerów. Nadal dominuje model hierarchicznego przywództwa i nastawienia wyłącznie na wymierne wskaźniki finansowe. Liderzy biznesu ciągle nie dostrzegają zróżnicowania i rosnących oczekiwań wśród różnych grup interesariuszy, nie tylko klientów, ale także aktywnych przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego. W rezultacie próbują narzucać swoje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta