Rower dla kolegi w prezencie
Rabaty na mieszkania, wykończenie lokali, ale też rowery, garaże oraz darmowe usługi konsjerża oferują deweloperzy
Według Teresy Witkowskiej z Red Real Estate Development klientów najbardziej przyciągają obniżki cen mieszkań. Wojciech Stisz ze spółki Barc Warszawa przyznaje, że nabywcy rzeczywiście chcą głównie wysokich rabatów. – Jeśli uznają cenę za okazyjną, to decydują się na zakup – ocenia Wojciech Stisz.
– Liczy się przede wszystkim dobra cena. Dodatki i gadżety mają mniejsze znaczenie niż parę lat temu – dodaje Michał Sapota, wiceprezes Murapolu. Podobnie ocenia sytuację Sławomir Horbaczewski, wiceprezes spółki Marvipol. – Popularne kilka lat temu promocje, kiedy to deweloperzy do mieszkań dołączali samochody czy egzotyczne wakacje, dziś nie cieszą się dużym zainteresowaniem – mówi Horbaczewski.
Szukają okazji
Zdaniem Tomasza Panabażysa, wiceprezesa J.W. Construction Holding, niektórzy klienci liczą na rabaty, inni szukają dodatkowych korzyści, np. oszczędności na wykończeniu wnętrz.
Także Michał Witkowski z Atlas Estates przyznaje, że w czasach, gdy banki stosują zaostrzone kryteria przy obliczaniu zdolności kredytowej, klienci najbardziej cenią promocje, dzięki którym obniża się cena nieruchomości, bo mogą się wtedy starać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta