Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Duży telewizor dla każdego

16 lipca 2012 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Nie tylko transmisje sportowe pomagają producentom telewizorów
źródło: Rzeczpospolita
Nie tylko transmisje sportowe pomagają producentom telewizorów

W tym roku odbiorniki z co najmniej 40-calowymi ekranami stanowią niemal 60 proc. sprzedaży

Z raportu Panelmarket firmy Gfk wynika, że ten rok producenci telewizorów powinni uznać za bardzo udany. Po już dobrym kwietniowym wyniku, kiedy sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 18,2 proc., w maju dynamika wyniosła aż 56,6 proc. Także w przypadku odbiorników plazmowych wzrost jest bardzo wysoki, w maju wyniósł 27 proc.

Ogółem narastająco od początku roku do końca maja sprzedaż telewizorów LCD wzrosła w ujęciu rocznym o 22,2 proc., a plazmowych 5,9 proc.

W domu jak w kinie

Z drugiej strony widać zmiany w preferencjach zakupowych. Od początku roku do końca maja w przypadku telewizorów LCD niemal 60 proc. sprzedaży to odbiorniki z ekranami o przekątnej co najmniej 40 cali. Jeszcze kilka lat temu zdecydowanie najpopularniejsze telewizory,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9284

Wydanie: 9284

Spis treści
Zamów abonament