Stary golf królem polskich szos
Pomimo rosnącego średniego wieku aut używanych, w ujęciu rocznym ich sprzedaż spada
Kryzys nie zmienił motoryzacyjnych preferencji Polaków. Na rynku aut używanych król pozostaje ten sam – volkswagen golf. Ceniony za solidność i dostępność tanich części zamiennych, podobnie zresztą jak wicekról pochodzący z tej samej stajni – volkswagen passat. Polscy kierowcy od lat szczególnie przywiązani są do marek niemieckich. Jak bardzo, świadczy ranking najbardziej poszukiwanych modeli przygotowany dla „Rz" przez popularny serwis otoMoto.pl: na miejscu trzecim, tuż za volkswagenami, znalazł się audi A4, za nim opel astra, potem audi A6 i mercedes klasy E. W pierwszej dziesiątce nie znalazł się ani jeden samochód włoski czy francuski. Dopiero na jedenastym pojawił się japoński – toyota avensis. – W świadomości Polaków mocno tkwi przekonanie, że niemieckie samochody są gwarancją jakości i solidności. A do tego są w porównaniu z samochodami pochodzącymi z innych krajów bardziej prestiżowe – twierdzi Piotr Grzemski, brand Manager w otoMoto.pl.
Najczęściej kupowane na rynku wtórnym auta są jednak mocno wysłużone. Oferowane w serwisach transakcyjnych używane samochody mają przeciętnie przeszło dziesięć lat.
Samochody coraz starsze
O ile jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta