Elektroniczne gadżety, czyli nasze wirtualne życie
Granica między komputerami, tabletami i smartfonami się zaciera. Zmierzamy w stronę uniwersalnych maszyn zmieniających się zależnie od potrzeb
Rynek technologicznych gadżetów znalazł się na ostrym zakręcie. Jeszcze pięć lat temu dominowały w Polsce maszyny biurkowe, ale już w 2008 r. szala przechyliła się na korzyść laptopów, które mocą dorównały stacjonarnym urządzeniom, a przerosły je pod względem wygody i mobilności. W drugim kwartale 2011 r. komputery przenośne zawojowały już ponad dwie trzecie rynku.
– Obecnie ponad 70 proc. kupowanych w Polsce pecetów stanowią komputery przenośne, a ten odsetek będzie się zwiększać – twierdzi Damian Godos z firmy analitycznej IDC.
Coraz większe smartfony
Komputery stacjonarne tracą ostatnie przyczółki, a zamiast nich na biurkach stawiamy maszyny przenośne. Netbooki (a więc niewielkie, proste komputery przenośne służące głównie do przeglądania Internetu) są wypychane z rynku przez tablety, a te ostatnie wzbogaciły się o klawiatury, aby mogły służyć nie tylko do rozrywki, ale też do pracy.
Taką możliwość oferuje m.in. tablet Surface firmowany przez Microsoft czy Asus Eee Pad Transformer. Smartfony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta