Telewizyjna ekspansja
Za przemieszczającymi się po świecie Polakami do kolejnych krajów podążają także nadawcy
Najpopularniejszym rynkiem dla nadawców, którzy chcą dotrzeć ze swoimi kanałami do Polonii, są Stany Zjednoczone, gdzie mieszka największa grupa z szacowanej nawet na znacznie ponad 15 mln osób Polonii.
Od lat w ofertach płatnych telewizji (platform satelitarnych, operatorów IPTV i kablówek) są kanały największych nadawców: TVN, Polsatu i TVP, ale oferta się rozszerza. Od drugiej połowy czerwca na jednej z najpopularniejszych, amerykańskich płatnych platform znanych Polonii – Dish Polska TV – pojawił się też kanał Kino Polska International, nadający wyłącznie polskie kino – w tym dużo archiwalnych kultowych filmów i seriali.
– Walczyliśmy o to, żeby być w największym pakiecie tego operatora razem z kanałami Polsatu i TVN, bo w latach 2005–2009 już tam nadawaliśmy, ale poza tą ofertą, i to było dla nas nieopłacalne. Wynegocjowaliśmy jednak obecność w największym pakiecie, poza tym Dish TV rozwija też ofertę telewizji działającej z wykorzystaniem łączy internetowych IPTV, w której także jesteśmy, myślimy też o stworzeniu w USA oferty wideo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta