Świadczenie usług certyfikacyjnych dla podpisu elektronicznego
Po uzyskaniu wpisu do rejestru przedsiębiorca ma obowiązek w ciągu 30 dni zawrzeć umowę ubezpieczenia od OC oraz poinformować ministra gopodarki o sumie ubezpieczenia oraz nazwie firmy, z którą zawarł umowę
Ustawa o podpisie elektronicznym funkcjonuje w Polsce od czerwca 2002 r. Mimo upływu ponad 10 lat nadal certyfikowany podpis elektroniczny jest dość mało popularny i stosunkowo rzadko się z niego korzysta. Jednak w ostatnich latach pojawia się coraz więcej możliwości wykorzystania podpisu elektronicznego.
Wynika to przede wszystkim z elektronizacji funkcjonowania administracji publicznej i możliwości kontaktowania się z nią drogą e-mailową. Co ważne, Dziennik Ustaw publikowany w Internecie i opatrzony certyfikowanym podpisem elektronicznym jest dokumentem równoważnym z wersją drukowaną (jest źródłem prawa).
Co to właściwie jest
Podpis elektroniczny to dane w postaci elektronicznej umożliwiające identyfikację osoby je składającej. Bezpieczny podpis elektroniczny jest przyporządkowany wyłącznie jednej osobie i jest sporządzony za pomocą urządzeń elektronicznych będących pod pełną kontrolą osoby podpisującej się elektronicznie. Jest on powiązany z danymi, dzięki czemu umożliwia rozpoznanie wszystkich zmian wprowadzonych w dokumencie.
Jakie usługi
Usługi certyfikacyjne są nieodłącznym elementem elektronicznego podpisu. Polegają one na wydawaniu certyfikatów, znakowaniu czasem lub innych usługach związanych z e-podpisem. Zgodnie z ustawą certyfikat to elektroniczne zaświadczenie umożliwiające weryfikację...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta