Drogich aut kryzys nie rusza
Sprzedaż samochodów premium wzrosła o 10 proc., terenówek – nawet o jedną czwartą
Kryzys nie szkodzi drogim samochodom. Marki segmentu premium, mimo słabnącego rynku, sprzedają się dużo lepiej niż auta tańsze. Od początku roku rejestracje takich pojazdów wzrosły w Polsce o prawie 10 proc., czyli ponad trzykrotnie więcej niż samochodów klasyfikowanych w grupie marek popularnych. Zwiększa się także udział drogich marek w rynku: według Instytutu Samar, jeśli w końcu marca wynosił 7,27 proc., to w końcu maja 7,70 proc., a w końcu sierpnia już 7,95 proc.
Świetnie radzi sobie BMW, które od stycznia zwiększyło w Polsce sprzedaż w ujęciu rok do roku o ponad 23 proc. Jeszcze lepiej wyglądają wyniki należącej do tego bawarskiego koncernu marki Mini. Jej rejestracje poszybowały w górę o prawie 63 proc. W ubiegłym miesiącu cała...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta