Wrak auta nie trafi na szrot, ale do recyklingu
Nowe wymagania dla stacji demontażu pojazdów mogą spowodować ich zamykanie, mimo że do przetworzenia ma trafiać więcej samochodów
Nowa kara, jaką proponuje Ministerstwo Środowiska, ma zapewnić przetwarzanie starych aut zgodnie z prawem i zasadami ochrony środowiska. Kolejna już wersja projektu nowelizacji ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji mówi, że jeżeli ktoś prowadzi działalność polegającą na zbieraniu aut, ale nie ma stacji demontażu pojazdów czy wyspecjalizowanego punktu zbierania samochodów, dostanie karę od 10 do 100 tys. zł.
– Wprowadzenie surowej kary pieniężnej może ograniczyć szarą strefę w recyklingu pojazdów, a w szczególności gromadzenie wyeksploatowanych pojazdów w ramach warsztatów samochodowych, punktów zbiórki złomu itp. – ocenia Grzegorz Zawada, partner w kancelarii Kaczor...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta