Unijne wsparcie młodych
Specjalny internetowy serwis „To moja przyszłość" (This is my Future) wystartuje wiosną przyszłego roku w pięciu krajach Unii Europejskiej w ramach kampanii, która ma zachęcać młodych ludzi do zakładania własnych firm.
Serwis, który kosztem 2,2 mln euro uruchomi Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA), ruszy m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech i w Polsce. EACA liczy, że kampania w ciągu trzech lat zainspiruje 500 tys. start-upów, które stworzą dwa miliony miejsc pracy. – Badania wykazują, że z około 50 proc. ludzi, którzy myślą o założeniu biznesu, decyduje się na to zaledwie 5,8 proc. Innych powstrzymują obawy o finansowanie, bariery biurokratyczne i własne możliwości prowadzenia firmy. Chcemy to zmienić, inicjując przedsiębiorczy ruch młodych ludzi – wyjaśnia Dominic Lyle, dyrektor generalny EACA. —a.b.