Przedsiębiorcy oferujący towary przez Internet popełniają błędy przy ich sprzedaży
Nie wolno ograniczać prawa klienta do zgłaszania reklamacji tylko wtedy, gdy spisany zostanie protokół w obecności kuriera dostarczającego przesyłkę
Umieszczenie w regulaminie sklepu internetowego zapisu, że reklamacje będą uwzględniane pod warunkiem, że konsument przy odbiorze towaru sprawdzi go, a razie stwierdzenia nieprawidłowości sporządzi protokół w obecności kuriera, nakładają na kupującego zbyt daleko idące obowiązki. Ograniczają też uprawnienia, jakie gwarantuje mu prawo związane ze sprzedażą konsumencką, w tym sprzedażą dokonywaną za pośrednictwem Internetu.
Podobnie, niedozwoloną praktyką będzie umieszczanie w regulaminie klauzuli, nakazującej konsumentowi odesłanie towaru w tym samym momencie, w którym składa on oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Umieszczenie takich zapisów oznacza, że firma narusza zbiorowe interesy konsumentów. Tak przynajmniej uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, badając praktyki stosowane przez jedną z firm jubilerskich, oferującej swoje produkty zarówno w systemie sprzedaży tradycyjnej, jak i poprzez własny sklep internetowy (Decyzja UOKiK nr RBG - 25/2012)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta