Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Urzędowe auta jeżdżą według innych reguł

21 listopada 2012 | Prawo i praktyka | Marek Rotkiewicz

Kierowcy nawet większych pojazdów należących do organów publicznych nie podlegają regulacjom o limitach godzin jazdy za kółkiem. Nie ma też możliwości dzielenia przysługującego im wypoczynku dobowego ani skrócenia go.

- Urząd gminy zatrudnia kierowcę do prowadzenia większego busa (przeznaczonego do przewozu więcej niż dziewięciu osób łącznie z kierowcą). Auto jest własnością urzędu, jest używane tylko do przewozu zatrudnionych w nim osób. Czy w stosunku do pracownika będącego kierowcą musimy stosować przepisy o ograniczeniach w liczbie godzin prowadzenia pojazdu? Czy możemy dzielić jego wypoczynek dobowy na dwie części i stosować skrócone wypoczynki dobowe (dziewięciogodzinne) kilka razy w tygodniu? – pyta czytelnik.

Zasadniczo do przewożenia osób pojazdami skonstruowanymi lub trwale przystosowanymi i przeznaczonymi do przewozu więcej niż dziewięciu osób (łącznie z kierowcą) stosuje się przepisy rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 561/2006 z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE)...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9392

Wydanie: 9392

Spis treści
Zamów abonament