Winiarze nie chcą naklejać banderol
Branża walczy o to, aby z win sprzedawanych w Polsce zniknęły znaki akcyzy. Resort finansów jest przeciw.
– Banderole na winach to relikt – mówi „Rz" Jacek Jantoń, prezes spółki Jantoń, specjalizującej się m. in. w produkcji i dystrybucji wina. – Kiedy w latach 90. XX w. branża wywalczyła ich wprowadzenie, poważnym problemem była szara strefa. Udało się go jednak wyeliminować i papierowe znaki akcyzy nie są już potrzebne – dodaje.
Innego zdania jest grupa Ambra. Jej zarząd uważa, że banderole zwiększają bezpieczeństwo konsumenta, bo zabezpieczają przed importem win z nieznanych źródeł.
Podobnie jak lider polskiego rynku wina myśli jednak coraz mniej firm z branży. O likwidację banderol walczy więc reprezentująca ją Polska Rada Winiarstwa (PRW).
– Procedury...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta