Kilka dni w kolejce, aby kupić prezent
W USA wczoraj czarnym piątkiem zaczął się sezon świątecznych zakupów. W Polsce jego start jest skromniejszy.
Amerykańska branża handlowa spodziewa się w sklepach aż 147 mln klientów. To mniej niż rok temu, kiedy w czarny piątek oraz weekend po nim zakupy robiło 152 mln osób, ale oczekiwania są spore. Według organizacji handlowców National Retail Federation w tym roku wydatki świąteczne mają wynieść 586,1 mld dol., czyli 4,1 proc. więcej niż rok temu.
Konsumenci nie zawodzą. Jak podał serwis 10News, pod sklepem Best Buy (największy na świecie sprzedawca elektroniki) w kalifornijskim El Cajon klienci ustawiali się tydzień wcześniej. – Chcę mieć pewność, że będę mogła wybierać z najlepszych ofert – mówi Rhiannon Buckingham. Rok temu stanęła w kolejce we wtorek poprzedzający czarny piątek i była siedemnasta, a najtańszych telewizorów było tylko 15.
Namiot pod sklepem
W niektórych miastach, np. w stanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta