Pokrzywdzona firma może żądać naprawienia szkody
Typową sankcją w przypadku dokonania czynu nieuczciwej konkurencji jest nakazanie sprawcy opublikowania na swój koszt np. w mediach oświadczenia o przyznaniu się do nieprawidłowości
W praktyce zdarza się, że wyemitowanie nieuczciwej reklamy przyniesie znaczne straty konkurencyjnym firmom. Jeżeli bowiem np. w reklamie pojawią się informacje, że ich produkty są gorszej jakości, to ich obroty mogą spaść. W takiej sytuacji dla pokrzywdzonego przedsiębiorcy ukaranie grzywną czy aresztem sprawcy czynu nieuczciwej konkurencji ma drugorzędne znaczenie. W pierwszej kolejności zależy mu na uratowaniu swojej firmy i przywróceniu jej obrotów do normalnego poziomu.
W tym celu przedsiębiorca, którego interes został zagrożony lub naruszony przez czyn nieuczciwej konkurencji, może wysunąć roszczenia zmierzające do pokrycia jego szkody, a także do przywrócenia poprzedniego stanu na rynku. Jak uznał Sąd Najwyższy w swoim postanowieniu z 8 marca 2007 r. (sygn. III CZ 12/07) roszczenia te mają charakter majątkowy i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta