Ekologiczny morski akrobata
Transport | Europa sprawi sobie niezwykły, uniwersalny kontenerowiec napędzany energią słoneczną i siłą wiatru.
Statek zostanie zbudowany w ramach projektu Cargoxpress wspieranego przez Unię Europejską. Nadrzędnym celem projektu jest odciążenie europejskich dróg – na wielu odcinkach ruch TIR-ów przewożących wszelkiego rodzaju ładunki jest już zbyt intensywny, drogi te są nasycone. Dużym odciążeniem byłoby przewożenie części ładunków, także kontenerów, między portami drogą wodną zamiast lądową.
Do tego rodzaju transportu przeznaczony jest statek handlowy, którego plany powstają w biurze projektowym Cape Horn Engineering, w laboratorium Canal de ensayos hidrodinamicios. Zespołem kieruje inż. Patricia Izaguirre-Alza. Projektanci współpracują z Universidad Politecnica de Madrid. Projekt Cargoxpress wspiera Unia Europejska.
Niepodobny do innych
Statek będzie katamaranem – dwukadłubowcem. Między kadłubami, a raczej na nich, ulokowana jest jedna ładownia. Jednostka będzie miała 84 metry długości. Dwie śruby statku (po jednej na kadłub) będą napędzane dwoma silnikami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta