Pasażer nie może automatycznie odpowiadać za szkody
Pasażer nie może automatycznie odpowiadać za szkody
Większość przedsiębiorców, którzy zawierają umowy z konsumentami stosuje gotowe wzorce umowne lub regulaminy, które są wiążące dla stron. W wielu przypadkach jest to w pełni uzasadnione i nawet trudno byłoby sobie wyobrazić, aby przedsiębiorca indywidualnie negocjował każdy kontrakt. Na pewno należy do nich oferowanie usług przewozowych. Kupując bilet i wchodząc do autobusu lub autokaru pasażer akceptuje umowę.
Może nawet nie wiedzieć, jakie ma obowiązki i w jaki sposób kontrakt (regulamin) jest zredagowany. Dlatego tak ważne są przepisy, które ograniczają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta