Zapowiada się ostrzejsza walka konkurencyjna
Polscy armatorzy bałtyccy nie porozumieli się
Zapowiada się ostrzejsza walka konkurencyjna
Nie powiodła się podjęta latem 1996 próba konsolidacji polskich przewoźników promowych na Bałtyku. Oznacza to, że promy Polskiej Żeglugi Bałtyckiej z Kołobrzegu i promy spółki Euroafrica Shipping Lines, należącej do Polskiej Żeglugi Morskiej ze Szczecina, będą kursowały według oddzielnych rozkładów rejsów, a ich armatorzy będą prowadzili własną politykę cenową, marketingową i reklamową.
Główną przyczyną zerwania rozmów stała się propozycja spółki Unity Line, która eksploatuje prom "Polonia" (kupiony w 1995 r. ), aby PŻB wycofała z linii Świnoujście-Malmö jeden ze swoich promów. Tymczasem ponad 50 proc. wpływów PŻB pochodzi właśnie z tej linii, a wycofanie którejś z jednostek spowodowałoby roczną stratę 30-40 mln zł. Na dodatek w 1996 r. PŻB zaczęła odnotowywać spadek przewozów na tej trasie. Strat tych nie udało się odrobić. W opinii przedstawicieli zarządu PŻB, gorsze wyniki są efektem wprowadzenia od 1 czerwca 1995 r. na linię do Ystad promu "Polonia",...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta