Informacje
WYDARZENIA -- PROJEKTY -- PRODUKTY
Informacje
W połowie grudnia z linii produkcyjnej fabryki w Tatarstanie zjechał pierwszy Chevrolet Blazer wyprodukowany w Rosji. Firma General Motors, która dysponuje jedną czwartą udziałów w przedsiębiorstwie joint venture (pozostałe należą do podmiotów rosyjskich) i będzie zarządzać jego funkcjonowaniem, przewiduje, że rocznie może produkować tam nawet do 50 tys. samochodów. Dzięki uzyskanym przez firmę zwolnieniom celnym rosyjski Blazer będzie sprzedawany za równowartość ok. 24 tys. dolarów, a więc za około jedną trzecią tego, ile trzeba zapłacić w Rosji za importowany wóz tej klasy. Większość podzespołów auta pochodzi z zakładów koncernu GM w Brazylii, ale firma deklaruje, że tak szybko, jak to możliwe, skorzysta z usług dostawców rosyjskich. Koncern Toyota realizuje strategię zmierzającą do zwiększenia udziału produktów innych niż samochody z 6, 6 proc. do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta