Odpowiedzialność firmy przy sprzedaży używanych rzeczy
Gdy przedsiębiorca zajmuje się sprzedażą używanych towarów i oferuje je konsumentom, musi pamiętać o prawie do reklamowania produktu.
Używane towary także można reklamować. To prawo, które przysługuje konsumentom, czyli osobom fizycznym, które zakupu dokonują na własny rachunek. Tym samym niedozwolone jest ograniczanie im korzystania z tego prawa. Takie działanie może narazić firmę na postawienie jej zarzutu naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Przekonała się o tym spółka Pekao Leasing w Warszawie.
To wprawdzie duży podmiot, ale identyczne reguły wiążą także mikro i małych przedsiębiorców i generalnie dotyczą sprzedaży używanych towarów. Warto więc poznać, jakie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta