Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odpowiedzialność firmy przy sprzedaży używanych rzeczy

25 lipca 2013 | Dobra Firma | Michał Kołtuniak

Gdy przedsiębiorca zajmuje się sprzedażą używanych towarów i oferuje je konsumentom, musi pamiętać o prawie do reklamowania produktu.


Używane towary także można reklamować. To prawo, które przysługuje konsumentom, czyli osobom fizycznym, które zakupu dokonują na własny rachunek. Tym samym niedozwolone jest ograniczanie im korzystania z tego prawa. Takie działanie może narazić firmę na postawienie jej zarzutu naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Przekonała się o tym spółka Pekao Leasing w Warszawie.

To wprawdzie duży podmiot, ale identyczne reguły wiążą także mikro i małych przedsiębiorców i generalnie dotyczą sprzedaży używanych towarów. Warto więc poznać, jakie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9596

Wydanie: 9596

Spis treści

Ranking samorządów

Zamów abonament