Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W jaki sposób rozliczyć wydatki na marketing

08 października 2013 | Dobra Firma | Lidia Rubińska

PIT/CIT | Kwoty poniesione na sieć internetową firmy mają na celu zwiększenie przychodów związanych z prowadzoną przez nią działalnością. Wobec tego mogą być zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu.

Elementami, za pomocą których można oddziaływać na rynek, jest tzw. marketing mix, czyli m.in. promocja i reklama. Ustawy o podatkach dochodowych (CIT i PIT) nie zawierają definicji ani reklamy, ani promocji.

Jak określić

Szeroko rozumiane pojęcie reklamy można zdefiniować jako czynności stosowane w celu zwrócenia uwagi na dany towar, zachęcające do jego zakupu. Mogą to być również działania mające przyciągać klientów do korzystania z usług danej firmy. Środkami zachęcającymi do skorzystania z określonych ofert są np. filmy reklamowe, plakaty, ogłoszenia.

Z kolei przez promocję należy rozumieć działania marketingowe wspomagające sprzedaż danego produktu, realizowane zwykle w określonym czasie, polegające np. na obniżeniu ceny, sponsoring, próbki towarów.

Generalnie wszelkie działania reklamowe mające na celu promowanie towarów i usług mogą być zaliczone do kosztów podatkowych jako poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów – art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i art. 22 ust....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9659

Wydanie: 9659

Spis treści
Zamów abonament