W jaki sposób rozliczyć wydatki na marketing
PIT/CIT | Kwoty poniesione na sieć internetową firmy mają na celu zwiększenie przychodów związanych z prowadzoną przez nią działalnością. Wobec tego mogą być zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu.
Elementami, za pomocą których można oddziaływać na rynek, jest tzw. marketing mix, czyli m.in. promocja i reklama. Ustawy o podatkach dochodowych (CIT i PIT) nie zawierają definicji ani reklamy, ani promocji.
Jak określić
Szeroko rozumiane pojęcie reklamy można zdefiniować jako czynności stosowane w celu zwrócenia uwagi na dany towar, zachęcające do jego zakupu. Mogą to być również działania mające przyciągać klientów do korzystania z usług danej firmy. Środkami zachęcającymi do skorzystania z określonych ofert są np. filmy reklamowe, plakaty, ogłoszenia.
Z kolei przez promocję należy rozumieć działania marketingowe wspomagające sprzedaż danego produktu, realizowane zwykle w określonym czasie, polegające np. na obniżeniu ceny, sponsoring, próbki towarów.
Generalnie wszelkie działania reklamowe mające na celu promowanie towarów i usług mogą być zaliczone do kosztów podatkowych jako poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów – art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i art. 22 ust....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta