Zmowa cenowa na rynku olejów i lakierów do drewna
Ustalanie cen przez co najmniej 12 lat oraz podział rynku przez prawie 10 lat – to działania, które stosowała spółka Bona – Polska. Za praktyki ograniczające konkurencję przedsiębiorca zapłacił blisko 82 tys. zł kary.
Spółka Bona – Polska jest krajowym dystrybutorem produktów szwedzkiego koncernu Bona – środków przeznaczonych do konstruowania, obróbki i konserwacji podłóg drewnianych (m.in. klejów, lakierów, olejów, czy specjalistycznych maszyn do konserwacji drewna). Postępowanie przeciwko spółce zostało wszczęte w grudniu 2012 r. W jego trakcie ustalono, że w latach 2000-2012 zawierała ona ze swoimi dystrybutorami umowy ograniczające konkurencję. Nakazywały one m.in. stosowanie cen sztywnych, a także stawek minimalnych przez sprzedawców detalicznych oraz hurtowników. Prawo antymonopolowe zakazuje tego typu porozumień. Podobnie jak działań skutkujących podziałem rynku. A w umowach zawieranych przez spółkę z dystrybutorami zakazywano dystrybutorom sprzedaży na terenach, na których działali inni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta