Liniom będzie trudno o zyski
Transport | Tylko niektórzy przewoźnicy lotniczy w Europie przewidują, że uda im się w tym roku wypracować zysk. Większość linii zanotuje rosnące straty.
Danuta Walewska
Polski LOT nie mieści się ani w jednej, ani w drugiej kategorii. Zysku nie będzie, ale strata ma być mniejsza niż rok temu.
Na razie w spółce obowiązuje prognoza tegorocznej straty na poziomie minus 132 mln złotych (w dokumentach złożonych do Komisji Europejskiej była większa o 10 mln zł). W poprawie wyników pomaga przede wszystkim włączenie dreamlinerów do floty dalekiego zasięgu, co zwiększyło wypełnienie maszyn na rejsach długodystansowych do ponad 90 proc. W Europie jest już gorzej, na rejsach na zachód – 74 proc., w Europie Środkowej – 75 proc., a na trasach po Europie Wschodniej – 80 proc., czyli mniej więcej tyle, ile wynosi średnia europejska.
Prymus ze Szwajcarii
Nie tylko LOT ma straty. Lufthansa za I półrocze zanotowała stratę z działalności operacyjnej, czyli na lataniu, w wysokości 204 mln euro. W tym samym czasie strata Air France/KLM wyniosła 530 mln euro. International Aviation Group, w skład którego wchodzą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta