Pracownik chce mieć wybór
Zarządzanie | Szefowie stawiają na elastyczność zatrudnienia, a podwładni pytają o elastyczne godziny pracy i benefity.
Anita Błaszczak
Dla prawie co piątego pracownika w Polsce elastyczny czas pracy jest jednym z najbardziej pożądanych benefitów, czyli świadczeń pozapłacowych – wynika z badania firmy doradczej Sedlak & Sedlak.
Możliwość wyboru godzin, w których zaczynamy i kończymy pracę (co pomaga uniknąć porannych i popołudniowych korków), nie jest jednak zbyt powszechna.
Mało telepracy
Jak wynika z badania „Diagnoza stanu HR", przeprowadzonego na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, wśród 263 firm, na razie tylko 18 proc. z nich stosuje elastyczny czas pracy jako jedno z udogodnień ułatwiających pogodzenie pracy zawodowej z życiem osobistym, czyli work-life balance.
A i tak nie jest to pełna elastyczność, bo część godzin (np. te w środku dnia) są sztywno określone. Całkowitą dowolność ustalania przez pracowników czasu pracy akceptuje jedynie 8 proc. polskich pracodawców.
W sumie i tak elastyczny czas pracy jest najbardziej popularnym udogodnieniem w Polsce – zadaniowy czas pracy (gdy liczy się efekt, a czasu pracy się nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
