Pracownik nie odpowiada za skutki trzymania się procedury
Kierownika technicznego nie można obciążyć stratami za nadprodukcję, która wynika ze skierowania do realizacji całego zamówienia, jeśli nie był uprawniony do jego weryfikacji.
Dyrektor w wydziale techniczno-produkcyjnym firmy wytwarzającej panele dźwiękochłonne i niezbędne do ich montażu przy drogach słupki był odpowiedzialny za realizację dwóch umów na ich budowę. Dołączono do nich specyfikację i dokumentację techniczną, na podstawie której pracownik rozpoczął produkcję zamówionych elementów w ilości wynikającej z otrzymanych umów. Inwentaryzacja towaru przeprowadzona po zakończeniu tych kontraktów wykazała, że w magazynie pracodawcy zalega kilkaset metrów kwadratowych paneli i kilka ton słupków, które obecnie nadają się jedynie do złomowania. Czy pracodawca może się domagać od dyrektora, aby pokrył straty wynikające z tego, że nie sprzedano wyprodukowanego towaru? – pyta czytelnik.
Odpowiedzialność pracownika byłaby możliwa, gdyby kierując do realizacji całe zamówienie, naruszył obowiązujące w zakładzie procedury, progi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta