Uwaga, nadchodzi samoobsługa
Strategie | Korporacje nauczyły się perfekcyjnie wykorzystywać naszą bierność urastającą już do cechy narodowej.
Bierni wobec zagrożeń, bierni politycznie, bierni na rynku pracy, bierni wobec oszczędzania. To tylko tytuły recenzji badań poświęconych Polakom.
Naszą narodową cechę wykorzystują giganci.
Pomocna pamięć do szczegółów
Największe korporacje najwyraźniej znają na pamięć listę słabych punktów i wad Polaków. Potrafią je świetnie wykorzystać. Banki, firmy ubezpieczeniowe, energetyczne i telekomunikacyjne zarządzają perfekcyjnie naszą biernością i niechęcią do biurokracji.
Wierzysz, że nie zapłacisz odsetek od transakcji przeprowadzonych kartą kredytową – ale policz i zapamiętaj dobrze termin spłaty. Nie chcesz opłacać dwóch polis OC, własnej i tej od sprzedanego już auta – pamiętaj, sam musisz wypowiedzieć ubezpieczycielowi umowę na czas. Nie chcesz płacić za usługę operatora komórkowego po upływie okresu, w którym jest darmowa lub na próbę – nie zapomnij: to do ciebie należy zgłoszenie rezygnacji na infolinii lub osobiste zablokowanie usługi w internetowym centrum obsługi. Nie chcesz zostać naciągnięty – czytaj dokładnie umowę, regulamin i zapisy drobnym druczkiem.
Do takich mechanizmów postępowania zmuszają polskiego konsumenta strategie sprzedażowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta