Czysta już nie zyskuje
Alkohole | Rynek wódki w Polsce zalewają smakowe trunki. Ich liczba rośnie, bo producenci widzą w nich szansę nie tylko na wyższe obroty, ale i marże.
Beata Drewnowska
Już niemal co piąty litr wódki kupowany w Polsce przypada na jej warianty smakowe, w tym coraz częściej na te o zawartości alkoholu mniejszej niż 40 proc. Jeszcze pięć lat temu ich udział w rynku wartym ok. 10 mld zł nie przekraczał 18 proc.
Polska nie jest jedynym krajem, gdzie dotarła moda na kolorowe trunki.
– Zmiany społeczne w Europie Środkowo-Wschodniej przyczyniają się do wzrostu konsumpcji wśród kobiet i młodszych pełnoletnich, a oni poszukają różnych smaków i nowych rodzajów alkoholi – mówi „Rz" Richard Hayes, dyrektor sprzedaży i marketingu grupy Stock Spirits, do której należy m.in. marka Lubelska....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta