Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile odpowiedzialności właściciela hotelu

21 sierpnia 2014 | Dobra Firma | Regina Skibińska

Prowadzę niewielki hotel. Latem, gdy był duży ruch w hotelu, jeden z gości zgłosił, że z jego pokoju zaginęła kamera warta 4 tys. zł. Czy muszę wypłacić mu odszkodowanie? Czy w tej sytuacji przyda się ubezpieczenie? – pyta czytelnik.

W myśl art. 846 § 1 kodeksu cywilnego utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzała. Zgodnie z art. 849 §1 kodeksu cywilnego zakres obowiązku naprawienia szkody przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9920

Wydanie: 9920

Spis treści
Zamów abonament