Jak rozliczyć wydatki na przedłużenie prawa do emisji filmu
Wniesienie dodatkowej opłaty za przedłużenie licencji do spotu reklamowego podatnik powinien rozpoznać jako wartość niematerialną i prawną podlegającą zaliczeniu w koszty podatkowe poprzez odpisy amortyzacyjne.
Takie stanowisko zajęła Izba Skarbowa w Katowicach w interpretacji z 7 kwietnia 2014 r. (IBPBI/2/423-1742/13/PC).
Wnioskodawca (dalej także jako spółka) zlecił, za wynagrodzeniem, produkcję filmu reklamowego na potrzeby promowania swoich towarów. Spółka nabyła prawo do wykorzystywania filmu na podstawie udzielonej licencji przez okres sześciu miesięcy. Jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego, wynagrodzenie należne wykonawcy filmu przekroczyło kwotę 3500 zł netto, zaś strony ustaliły, że spółka będzie miała możliwość przedłużenia wskazanej licencji po uiszczeniu odpowiedniego wynagrodzenia. Dodatkowo spółka wskazała, że przedmiotowa umowa licencyjna zostanie przedłużona o kolejne 24 miesiące.
Spółka zwróciła się do organu podatkowego z pytaniem, czy zapłata dodatkowego wynagrodzenia za przedłużenie licencji powinna zostać przez nią uznana za koszt uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 4d ustawy o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta