Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Turysta reklamuje wakacje

22 sierpnia 2014 | Prawo | Katarzyna Wójcik
źródło: Rzeczpospolita

Konsument | Standard usług biura podróży musi być zgodny z umową. Inaczej zwróci ono część ceny wycieczki.

katarzyna wójcik

Pokój w suterenie zamiast widoku na morze, zwiedzanie sklepów z tandetą zamiast starożytnych zabytków – zdarza się, że usługi świadczone przez biura podróży odbiegają od oferty katalogowej. Turyści nie są jednak bezradni. Mogą złożyć reklamację, a jeżeli to nie pomoże, iść do sądu i żądać odszkodowania za niewywiązanie się z umowy.

Konieczne zgłoszenie

Turyści na urlop powinni zabrać ze sobą umowę, program imprezy, katalog oraz warunki uczestnictwa. Pomoże im to w sprawdzeniu, czy biuro wywiązuje się ze zobowiązań. Jeśli

stwierdzą wadliwe wykonywanie umowy, powinni je od razu o tym zawiadomić. Najlepiej na piśmie.

Część niedociągnięć organizatora można naprawić w trakcie pobytu. Reklamacje można złożyć np. u rezydenta czy pilota. Niezadowolony turysta będzie mógł się domagać odszkodowania także po powrocie. Reklamacje może złożyć osobiście lub listownie. Ma na to 30 dni. Biuro podróży nie może w umowie zastrzec krótszego terminu.

Treść reklamacji

W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9921

Wydanie: 9921

Spis treści
Zamów abonament