Czy gracz w polo odniósł korzyści z renomy wcześniejszego znaku
ORZECZNICTWO | Przedsiębiorcy z branży odzieżowej rozwijający nową markę modową muszą mieć na względzie istnienie wcześniejszych znaków towarowych o ugruntowanej renomie, którymi posługują się ich konkurenci.
Brak badań w zakresie istnienia wcześniejszych zgłoszeń podobnych znaków towarowych lub celowe zbliżenie się warstwą graficzną do już istniejących marek może doprowadzić do wieloletniego sporu. Ciekawym przykładem z praktyki orzeczniczej jest wyrok Sądu UE. Warto, aby polscy przedsiębiorcy mieli świadomość takich rozstrzygnięć sądowych.
Na rowerze i na koniu
Sąd UE wydał 18 września (T-265/13) dotyczący zgłoszenia znaku graficznego przedstawiającego gracza polo na rowerze, któremu przeciwstawiła się spółka The Polo/Lauren Company, LP z USA. Wcześniej sprawa była rozpatrywana przez Izbę Odwoławczą Urzędu ds. Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM), która miała za zadanie ustalić, czy nowo zgłoszony wspólnotowy znak towarowy graficzny przedstawiający gracza polo na rowerze jest podobny do charakterystycznego gracza polo na koniu – tego, którym spółka Polo/Lauren sygnuje swoje produkty, w szczególności odzież.
Sprzeciw oddalony
Znak przedstawiający gracza bike polo został zgłoszony dla towarów z kasy 18, 25 i 28...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta