Biznes od najlepszej strony
Firmy | Marketing nie jest zarezerwowany wyłącznie dla rynkowych potentatów. Warto pomyśleć o nim już na starcie.
Beata Drewnowska
– W czasach presji na oszczędzanie często słyszy się opinię, że marketing jest zbędnym kosztem, aby rozwinąć zaś biznes i zbudować przychody w firmie, wystarczą dobry produkt i skuteczny dział sprzedaży – mówi Agnieszka Węglarz, ekspert ds. marketingu, członek założyciel Stowarzyszenia Marketing4Business. – Jest ona typowa szczególnie dla tych branż, gdzie ostro walczy się ceną – dodaje.
Jednak, jak podkreślają specjaliści, nic bardziej mylnego. Bez właściwej strategii marketingowej szanse na rynkowy sukces są bliskie zera.
– Bez względu na wielkość firmy odpowiedzialność marketingu powinna być taka sama: marketing pomaga sformułować i wyróżnić ofertę, nagłośnić ją oraz zbudować argumenty dla sprzedawcy w procesie sprzedaży – podkreśla Agnieszka Węglarz.
Inny niż konkurent
Joanna Gruss, szefowa agencji Main Message PR, wyjaśnia, że przy obecnych warunkach rynkowych sam dobry produkt nie wystarczy, aby firmie udało się wypracować sprzedaż. Klienci mają dziś bowiem duży wybór, a dodatkowo zalewani są olbrzymią liczbą ofert i reklam. Nie będą więc brali pod uwagę naszej marki, gdy nie będziemy jej aktywnie promować.
Zanim do tego dojdzie musimy zadecydować, czym nasz produkt ma się wyróżniać na rynku.
– Przedsiębiorca musi wiedzieć, w czym jest on lepszy niż podobne, już obecne na rynku. Jest to kluczowe,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta