Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Michael O'Leary,Ryanair,wywiad, linie niskokosztowe,bilety lotnicze

29 września 2014 | Ciekawa ekonomia
Michael Kevin O’Leary jest irlandzkim przedsiębiorcą, absolwentem studiów biznesowych na prestiżowym Trinity College w Dublinie. Ma 53 lata. Z Ryanairem związany od 1988 r. Wtedy spotkał partnera biznesowego Tony’ego Ryana, właściciela firmy leasingowej Guinness Peat Aviation. Razem założyli linię lotniczą.
autor zdjęcia: Jin Lee
źródło: Bloomberg
Michael Kevin O’Leary jest irlandzkim przedsiębiorcą, absolwentem studiów biznesowych na prestiżowym Trinity College w Dublinie. Ma 53 lata. Z Ryanairem związany od 1988 r. Wtedy spotkał partnera biznesowego Tony’ego Ryana, właściciela firmy leasingowej Guinness Peat Aviation. Razem założyli linię lotniczą.

Michael O'Leary. Po Europie niedługo wszyscy będą latać jak Ryanair, a klasa biznes zniknie. Przywileje ograniczą się do szybszego przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa czy foteli z przodu samolotów – mówi Danucie Walewskiej prezes Ryanaira.

Cieszy się pan, kiedy Air France strajkuje, a inne linie przygotowują się do protestów?

Nie cierpię strajków, bo wtedy pasażerowie mają kłopoty. I wbrew pozorom Ryanair wcale na strajkach nie zyskuje. Na razie nadal nie są to nasi pasażerowie, bo latają z głównych portów europejskich, podczas gdy my dopiero zaczynamy się tam pojawiać. A w dodatku przy odlocie rzadko mamy wolne miejsca, żeby przygarnąć pasażerów, którzy chcieliby z nami polecieć. Takich strajków będzie jednak coraz więcej, ponieważ linie, które mają wysokie koszty – takie jak Air France czy Lufthansa – starają się je ciąć, by konkurować na trasach europejskich z takimi liniami jak Ryanair czy easyJet.

I Lufthansa, i Air France inwestują i chcą inwestować w przewoźników niskokosztowych. Czy pana zdaniem niedługo wszyscy będą latać po Europie, jak robi to Ryanair?

Tak, niestety niekoniecznie Ryanairem. Wystarczy spojrzeć na USA. Tam klasa biznes praktycznie zniknęła, a ceny biletów są uzależnione od tego, kto kiedy kupił bilet i czy leci z bagażem czy bez. Jednocześnie koszty podróży zdecydowanie spadły. To dlatego Lufthansa ma Germanwings, a British Airways Vuelinga....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9953

Wydanie: 9953

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Media planet

Zamów abonament