Jakie działania promocyjne za granicą dofinansuje minister gospodarki
HANDEL ZAGRANICZNY | Firmy, które chcą zaistnieć na zagranicznych rynkach mogą starać się o pieniądze na materiały informacyjne i ich tłumaczenie, a także na wynajem powierzchni wystawnienniczej.
Nowe zasady i warunki przyznawania tzw. pomocy de minimis dla firm na działania wspierające i promujące eksport wprowadzają cztery rozporządzenia Rady Ministrów. Każde z nich odnosi się do specyficznych projektów, jakie wolno dzięki nim realizować. Niektóre z nich mogą być realizowane przez pojedynczych przedsiębiorców, którzy w celu uzyskania dofinansowania muszą przygotować odpowiednie wnioski (wzór wniosku jest załączony do rozporządzeń), a następnie samodzielnie realizować projekt. W innych przypadkach wymagana jest współpraca, ponieważ dotacja może zostać przyznana tylko grupie firm reprezentujących np. tę samą lub pokrewne branże.
I tak rozporządzenie w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację niektórych przedsięwzięć w zakresie promocji i wspierania eksportu lub sprzedaży na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej odnosi się, zgodnie z tytułem, do projektów związanych z promocją firmy, jej wyrobów lub usług.
W tym celu przedsiębiorca może np. wynająć sale wraz z wyposażeniem, nagłośnieniem, obsługą techniczną, oświetleniem itd. Dofinansowany może zostać druk materiałów informacyjnych i konferencyjnych, a także koszt tłumaczenia oraz inne wydatki wynikające ze specyfiki realizowanego przedsięwzięcia promocyjnego. Projekty zgłaszane przez przedsiębiorców wybierane są na podstawie kryteriów odnoszących się do:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta