Oferty na wielki rynek
Motoryzacja | Amerykanie cenią samochody luksusowe i oszczędne, chociaż mogą napełniać baki znacznie taniej niż Europejczycy. I takie auta oferują im producenci.
Danuta Walewska z Los Angeles
Wydarzeniem trwającego Międzynarodowego Salonu Samochodowego jest światowa premiera modelu Mercedes-Maybach S600, który z ceną wyjściową 200 tys. euro ma konkurować z Rolls-Royce'em i Bentleyem.
Koncern ze Stuttgartu przygotował limuzynę dla osób, które jeżdżą raczej z szoferami. Z tyłu znajdują się dwa lotnicze skórzane fotele przedzielone konsolą, w której kryją się dwa składane stoliki, również przypominające samolotowe. Specjalny przycisk umożliwia przyciemnienie szyb. Auto ma nieduży jak na tak ogromną limuzynę bagażnik, do którego nie zmieściłby się z pewnością słynny kosz piknikowy Rolls-Royce'a. Mercedes oferuje w skromniejsze wyposażenie, chociaż z dużą klasą – posrebrzane kieliszki do szampana.
To drugie podejście Mercedesa do najbardziej wysublimowanego luksusu. Poprzednie zakończyło się niepowodzeniem – maybachy po prostu się nie sprzedawały. – W segmencie superluksusu nawet nie chodzi o to, jak auto wygląda, bo musi być piękne i harmonijne, tylko czy marka niesie ze sobą tradycję i odpowiedni wizerunek – mówi Carlos Da Silva, analityk rynku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta