Przemoc sprzedaje się dobrze
W „Wolnym strzelcu" Dan Gilroy pokazuje, jak cienka jest granica między hieną a dziennikarzem goniącym za krwawymi sensacjami - pisze Marek Sadowski.
Etyczne problemy dziennikarstwa telewizyjnego to temat niemal tak stary jak to medium. Przed laty były tematem filmu „Chłodnym okiem" (1968) Haskella Wexlera. Był on polemiką z popularną wówczas teorią McLuhana, według której telewizja jest zimnym środkiem przekazu, dostarcza informacji pozbawionych wartościowania, co umożliwia swobodny wybór. Bohater, reporter telewizyjny, bezkrytyczny profesjonalista na zimno rejestrujący krwawe zdarzenia, w finale sam staje się ofiarą obojętności świadków wypadku....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta