Promocyjny świąteczny prezent jest kosztem działalności
Przedsiębiorca, który kupuje dla klientów drobne reklamowe upominki, może je wpisać do księgi jako wydatek związany z prowadzeniem firmy.
Prowadzę działalność handlową i współpracuję z kilkunastoma firmami. Chciałbym obdarować ich przedstawicieli świątecznymi upominkami. Czy wydatki na ich zakup mogę wpisać w podatkowej księdze przychodów i rozchodów jako koszt uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.
Prezenty wręczamy po to, aby podtrzymać dobre relacje z kontrahentem i zachęcić go do dalszej współpracy. Mają więc związek z prowadzoną działalnością gospodarczą. Problem w tym, że fiskus często kwestionuje rozliczenie wydatków w kosztach. Twierdzi, że wręczanie upominków to działanie reprezentacyjne, czyli budowanie wizerunku i prestiżu przedsiębiorcy (a wydatki na reprezentację –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta