Urzędnik powinien wiedzieć, jak oceniana jest jego praca
Jarosław Bober: Mieszkaniec, który musi zwalniać się z pracy, by załatwić prostą sprawę, nigdy nie będzie zadowolony z usług urzędu.
Rz: Czy warto badać satysfakcję klienta urzędu?
Jarosław Bober: Z naszych doświadczeń wynika, że tak. Doradzamy urzędom i widzimy, że może to przynieść realne korzyści. Większość przedstawicieli urzędów, którzy sprawdzali satysfakcję, deklaruje, że będzie takie badania kontynuować, bo wiele się można z nich dowiedzieć.
Czego na przykład?
Na przykład, że informacje o usługach urzędu trzeba uzupełnić i udostępnić w bardziej widocznym miejscu, bo obecnie jest niekompletna i niewidoczna. Dzięki badaniu można poprawiać jakość świadczonych mieszkańcom usług i usunąć potencjalne bariery między nimi a urzędnikami.
O co trzeba zapytać w badaniu?
Warto sprawdzić, skąd klienci urzędu czerpią wiedzę na temat jego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta