Sprzedaż premiowa dotyczy też usług
PIT | Fiskus często wyjaśnia przepisy na niekorzyść podatników wbrew zasadom prawidłowej wykładni, nie respektując ukształtowanej linii orzeczniczej. Niestety, w takich sytuacjach jedyne wyjście to zaskarżenie interpretacji.
Sebastian Gumiela Daria Prygiel
Stosując przepisy prawa podatkowego, przedsiębiorcy często mają wątpliwości, czy rozumieją je w sposób prawidłowy. W takich sytuacjach konieczne jest przeprowadzenie złożonego procesu wykładni. Niestety, w praktyce okazuje się, że wykładnia dokonywana przez podatników i przez organy podatkowe jest rozbieżna, co potwierdzają niekorzystne interpretacje podatkowe. Nad prawidłowością rozstrzygnięć czuwają jednak sądy administracyjne, które często przyznają rację podatnikom. Zadziwiające jest jednak to, że organy uparcie interpretują przepisy prawa podatkowego wbrew zasadom prawidłowej wykładni, nie respektując ukształtowanej linii orzeczniczej. Doskonałym tego przykładem jest definiowanie pojęcia „sprzedaż premiowa", którym ustawodawca posługuje się w ustawie o PIT, określając zwolnienie podatkowe. Obrazuje to m.in. interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie z 10 grudnia 2013 r. (IPPB4/415-670/13-2/JK4) uchylona przez WSA w Warszawie 17 listopada 2014 r. (III SA/WA 994/14).
Zwolnienie z ustawy
Przedsiębiorcy często organizują akcje promocyjne polegające na nagradzaniu klientów nabywających ich towary lub usługi rozmaitymi nagrodami (premiami). W obrocie gospodarczym takie akcje są traktowane jako sprzedaż premiowa.
Dla zastosowania zwolnienia od podatku nagrody związanej ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta