Koniec dominacji polskiego transportu?
Niemiecka płaca minimalna dla polskich kierowców tranzytowych to duży cios dla całej branży transportowej.
Wartość przewozu ładunków, wykonanych przez polskie firmy transportu samochodowego, wyniosła w 2013 r. 259,7 mld tonokilometrów. Stanowiło to 14,6 proc. ogólnych przewozów całej Unii Europejskiej, co lokuje Polskę na drugiej pozycji, za Niemcami, a przed Hiszpanią i Francją – wynika z ostatniego raportu GUS na ten temat (za 2013 r.). Jeszcze lepiej wypadamy w przewozach międzynarodowych – z udziałem 25 proc. zajmujemy pierwsze miejsce w Unii (za nami plasują się Niemcy i Hiszpania).
Transport międzynarodowy ma w ogóle coraz większe znaczenie dla branży. Jeszcze w 2004 r., w roku wejścia Polski do UE, stanowił on 5,8 proc. ogólnej wartości przewożonych ładunków (liczonych w tonach), w 2013 r. – już 14,1 proc. Udział tzw. pracy przewozowej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta