Wysyp premierowych modeli aut
Motoryzacja | Polski rynek nadal będzie rósł szybciej niż reszta Europy. Dlatego producenci aut zaplanowali u nas w tym roku rekordową ofensywę nowości.
Danuta Walewska
Auta całkowicie nowe i modele odświeżone pojawią się praktycznie we wszystkich klasach i u wszystkich producentów – od superluksusowego mercedesa maybacha po najmniejszego opla karla. Dla dilerów najtrudniejszy jest I kwartał, bo sprzedaż będzie porównywana z napędzanym „kratką" wynikiem z pierwszych trzech miesięcy 2014 r. Dotyczy to zwłaszcza aut najdroższych, bo w ich przypadku kwota podatkowej zniżki była rok temu najwyższa.
Dlatego teraz możemy oczekiwać szczodrości producentów, którzy z jednej strony będą się starali pozbyć aut z ubiegłego rocznika, a z drugiej – nie będą chcieli oddać udziałów w rynku. Klienci coraz częściej będą sięgać po finansowanie w formie leasingu konsumenckiego, który pozwala co trzy lata wymieniać auto na nowe.
Premium w natarciu
Łatwiejsze finansowanie, ofensywa nowych modeli i produkcja tańszych „wyjściowych" aut – to główne powody, dla których może nie dojść do spadku sprzedaży aut premium.
– Zakładam, że ten segment zwiększy sprzedaż nawet o 15 proc. – uważa Grzegorz Szczypior, dyrektor generalny Infiniti Polska. Jego marka wprowadzi na rynek Q70 z silnikiem Diesla 2.2.
Mercedes Benz oprócz licznych SUV-ów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta