Placówki budują lojalność
Dominik Fajbusiewicz | Kredyt hipoteczny z internetu? To kwestia czasu – uważa członek zarządu Idea Banku.
Rz: Czy polska bankowość jest uzależniona od technologii?
Dominik Fajbusiewicz: Banki są dziś w takiej samej sytuacji jak telewizje czy gazety, które z jednej strony mają wciąż dużą grupę tradycyjnych klientów czy odbiorców, a z drugiej muszą dostosowywać się do tego, że większość klientów zmienia swoje nawyki. Niestety, nigdy nie wiemy z wyprzedzeniem, która z nowinek technologicznych się przyjmie. To generuje ryzyko, że postawi się na niewłaściwego konia. Jednocześnie banki muszą się mierzyć z konkurencją ze strony firm technologicznych, które coraz odważniej wchodzą w obszary zarezerwowane jeszcze do niedawna dla banków czy organizacji płatniczych. Już dziś widać, że za kilka lat transakcje będą rozliczane w zupełnie innych instytucjach niż dzisiaj, a rola banków w tej dziedzinie będzie znacznie ograniczona. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że banki podlegają nadzorowi, który dość rygorystycznie podchodzi do innowacji technologicznych.
Jednym z obszarów, w których widać tę pogoń za technologią, są placówki. Banki je unowocześniają, wstawiają wszędzie ekrany LCD...
Sądzę, że do niczego to nie prowadzi. Bo co będzie dalej? Zapalające się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta