Nie ma mocnych na alkohole
Handel | Ponad 53 mld zł przeznaczamy rocznie na dziesięć najpopularniejszych produktów spożywczych.
Beata Drewnowska
Niemal 14,5 mld zł wydali Polacy na piwo od grudnia 2013 r. do listopada 2014 r. Dało mu to pierwsze miejsce wśród dziesięciu najpopularniejszych produktów spożywczych w naszym kraju – wynika z zestawienia firmy badawczej Nielsen. Drugie miejsce zajęła wódka. W minionym roku jej sprzedaż sięgnęła 10,3 mld zł.
– Piwo i wódka są w Polsce tak popularne, że nie będzie ich w stanie wyprzedzić żaden inny alkohol, ani pod względem wartości, ani wielkości sprzedaży – mówi Agata Andrzejczak z International Wine & Spirit Research.
Wygoda w modzie
Przewaga naszych ulubionych trunków zaczyna się jednak kurczyć. Jak podaje Nielsen, w ubiegłym roku wartość sprzedaży piwa zmalała o 1,1 proc. Doszło do tego, mimo że kupiliśmy go w tym czasie – licząc w litrach – o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Na piwie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta