Pakiety dla klientów indywidualnych
Mali przedsiębiorcy także mogą znaleźć wygodne oferty serwisowania samochodów.
robert przybylski
Z danych GUS i ZUS wynika, że w Polsce jest 2,1 mln mikrofirm oraz MSP, z których zaledwie 6,5 proc. nie ma pojazdu – wylicza zajmujący się badaniem samochodowych flot Instytut Keralla. Liczbę aut flotowych Instytut szacuje na 6,4 mln sztuk. Samochody firmowe stanowią jedną trzecią wszystkich aut osobowych zarejestrowanych w Polsce.
Właściciele muszą odpowiedzieć, gdzie i jak serwisować swoje samochody. To ważna kwestia, bo cały rynek napraw i części zamiennych to ok. 35 mld zł, z czego proporcjonalnie trzecia część przypada na floty. Jak najlepiej wydać te pieniądze?
Nie ma reguł, gdzie wykonywane są przeglądy okresowe. Czasem są to autoryzowane stacje, a czasem tzw. warsztaty niezależne. – Tam, gdzie wyznacznikiem jest niska cena obsługi, wybierane są punkty niezależne, które oferują niższe koszty roboczogodziny oraz ceny części zamiennych – tłumaczy prezes Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych Jacek Częścik. – Jednak nie jest wykluczone, że tak serwisowany samochód może jednak stracić gwarancję importera – zaznacza prezes SKFS. W przypadku drogich napraw pogwarancyjnych, importerzy niejednokrotnie partycypują w kosztach, gdyż w ten sposób nie chcą utracić dobrych relacji z klientem flotowym. – To przecież długofalowy interes – podkreśla Częścik.
Pakiety dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta