Chcą gonić świat. Inwestują w nowe produkty i procesy
Mikro- i małe firmy coraz częściej konkurują jakością, a nie ceną. Dlatego stawiają na innowacje. Co trzecie wprowadzone przez nich rozwiązanie jest nowością na skalę krajową.
Anna Cieślak-Wróblewska
Około 20 proc. firm, zatrudniających do 50 osób, planuje w okresie najbliższych 12 miesięcy wprowadzić na rynek nowe lub istotnie ulepszone wyroby lub usługi – wynika z tegorocznej edycji badania kondycji małych i średnich firm, przeprowadzonych przez Bank Pekao. Około 15 proc. firm myśli o tzw. innowacjach procesowych.
W ostatnich 12 miesiącach aż 26 proc. małych firm wprowadziło u siebie innowacje produktowe, a 13 proc. – procesowe.
– Takie dane wskazują, że presja na innowacje w tym sektorze jest bardzo silna – komentuje Tomasz Kierzkowski, dyrektor Biura Funduszy UE i Programów Publicznych w Pekao SA, współautor raportu. – Nasze badania prowadzimy od pięciu lat, w ostatniej edycji do najwyższego poziomu – czyli 36 proc. – wzrósł odsetek firm wskazujących, że głównym źródłem ich przewagi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta