Rynek karmy wciąż z potencjałem
Przemysł spożywczy | Na żywność dla pupili Polacy wydają dwa razy więcej niż na produkty dla niemowląt. Jej sprzedaż ma szanse rosnąć także w kolejnych latach.
Beata Drewnowska Katarzyna Kucharczyk
Ponad 560 mln euro, czyli około 2,3 mld zł, wydadzą Polacy na karmę dla zwierząt w 2015 roku – prognozuje firma badawcza Euromonitor International. To o niemal 5 proc. więcej niż przed rokiem. Kwoty, które Polacy przeznaczają na żywność dla pupili, są nie tylko z roku na rok wyższe, ale także prawie dwa razy przewyższają wydatki na żywność dla niemowląt. Euromonitor podaje, że w tym roku wyniosą one 277,2 mln euro, czyli niespełna 1,2 mld zł.
Gonimy Zachód
– Ta rozbieżność nie dziwi, jeżeli porównamy liczbę zwierząt domowych z liczbą rodzących się dzieci w Polsce – mówi Agnieszka Górnicka, prezes agencji badawczej Inquiry prowadzącej badania konsumenckie w Polsce i Europie Środkowej i Wschodniej. – Tym bardziej że wraz z poprawiającą się siłą nabywczą Polacy chętniej wydają nie tylko na żywność dla pupili, ale także na kosmetyki czy zabawki dla psów i kotów.
Dystrybutorzy produktów dla zwierząt szacują, że w polskich gospodarstwach domowych żyje niemal 8 mln psów i ponad 6 mln kotów. Natomiast w 2014 r. w naszym kraju urodziło się prawie 380 tys. niemowląt, o 6 tys. więcej niż rok wcześniej – podaje GUS.
W przyszłym roku nasze wydatki na karmę dla zwierząt ponownie zwiększą się o niemal 5 proc. – zakłada Euromonitor. Zdaniem Agnieszki Górnickiej wzrost...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta