Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozwój dzięki przejęciom albo budowie zakładu

27 marca 2015 | Ekonomia

Amica Wronki szuka sposobów na zróżnicowanie działalności. Jednym 
z kluczowych pomysłów 
są okapy kuchenne.

– Sprzedajemy rocznie ponad 400 tys. sztuk okapów. Zamierzamy zmienić strukturę sprzedaży na rzecz modeli znacznie bardziej zaawansowanych technicznie i designersko niż obecnie – zapowiada Jacek Rutkowski, prezes i główny udziałowiec Amiki Wronki.

To jedna z kategorii, z którą spółka znana z produkcji kuchni wiąże największe nadzieje, pozwala też generować wysokie marże. Jak mówi prezes Rutkowski, okapów powinno się na danym rynku sprzedawać ok. 50 proc. w relacji do sprzedawanych kuchni.

– Tylko w Niemczech i w Polsce jesteśmy blisko osiągnięcia tego poziomu, jest to rząd 40 proc. – dodaje Rutkowski.

W pozostałych krajach daleko do tego pułapu. W Rosji i Skandynawii są ogromne możliwości, dlatego spółka rozważa, czy w celu większego wykorzystania potencjału rynku przejąć firmę czy budować zakład produkcyjny od podstaw. —pm

Czytaj więcej w „Parkiecie"

Wydanie: 10101

Wydanie: 10101

Spis treści
Zamów abonament