„Cyfrowa szkoła” nie pomogła
Z analizy pilotażu kosztownego programu wynika, że nie wpłynął on na umiejętności i osiągnięcia uczniów.
Pilotaż „Cyfrowej szkoły" miał dać rządowi wskazówki, jak przygotować cyfryzację wszystkich szkół.
Na przełomie lat 2012 i 2013 do 400 podstawówek trafił nowoczesny sprzęt komputerowy, głównie urządzenia przenośne, by nauczyciele mogli wykorzystywać technologie informatyczne nie tylko na lekcjach informatyki. W programie wzięło udział około 70 tys. uczniów pracujących w systemie 1:1, czyli jeden komputer na jednego ucznia.
Opublikowana właśnie przez Instytut Badań Edukacyjnych analiza wyników sprawdzianu szóstoklasistów pokazuje, że formuła cyfrowej szkoły, jaką opracowało kierowane wówczas przez Krystynę Szumilas Ministerstwo Edukacji, to bubel.
Słaby efekt nowości
Analitycy IBE porównali wyniki sprawdzianu uczniów, którzy uczestniczyli w programie, z osiągnięciami pozostałych.
Sprawdzian, który uczniowie piszą na koniec podstawówki, bada takie elementy, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta