Nowe sklepy już nie wystarczą
gospodarka | Stawiające na cięcie cen dyskonty teraz promują oferty z wyższej półki. Tesco zmienia właśnie prezesa i strategię. Firmy handlowe będą się łączyć.
piotr mazurkiewicz
Po głębokich zmianach w centrali Tesco także polski oddział odczuł skutki wdrażania nowej strategii koncernu. Jest ona realizowana w odpowiedzi na spadek przychodów na wielu rynkach, ale też skandal finansowy związany z zawyżaniem w sprawozdaniach zysku netto. Na przykład wynik za pierwsze półrocze roku finansowego 2014/2015 został zawyżony aż o 263 mln funtów.
Po wykryciu nadużycia akcje koncernu zanurkowały, a nowy prezes Dave Levis, który objął stanowisko niedługo przed wybuchem afery, zapowiedział szereg zmian.
Strategia po aferze
W Wielkiej Brytanii, ale i w Czechach czy na Węgrzech, firma zaczęła zamykać sklepy. W Polsce ten proces rozpoczął się najpóźniej, ale już zlikwidowano sześć placówek. – To nie koniec, firma chce dalej restrukturyzować sieć, dlatego można się spodziewać kolejnych likwidacji w najbliższych miesiącach – twierdzi nasze źródło zbliżone do spółki.
Aktualnie trwa analiza, w jakich lokalizacjach kończą się umowy wynajmu, Tesco ma też negocjować możliwość wcześniejszego rozwiązania niektórych umów bez płacenia wysokich kar z właścicielami niektórych obiektów, w których wynajmuje sklepy.
Po tym jak Ryszard Tomaszewski, po 20 latach pracy dla brytyjskiej sieci, w tym dziewięciu na stanowisku prezesa polskiej spółki, zakończył...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta