Warto badać zgodność reklam z faktycznie planowaną inwestycją
Deweloper powinien dążyć do tego, aby okres, w którym ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec kupujących, pokrywał się z okresem gwarancji/rękojmi udzielonej mu przez generalnego wykonawcę.
25 grudnia 2014 r. weszła w życie ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, która znowelizowała przepisy kodeksu cywilnego w zakresie odpowiedzialności za jakość rzeczy sprzedanej, w tym nieruchomości i ich wyposażenia. Jedna z najważniejszych zmian to wydłużenie okresu odpowiedzialności i terminu na dochodzenie uprawnień z tytułu rękojmi przez kupującego.
Deweloper odpowiada względem kupującego z tytułu rękojmi, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Przy czym ustawa o prawach konsumenta wprowadza nową definicję wady fizycznej, a także wady prawnej.
Zgodnie z nową definicją wprowadzoną do art. 5561 § 1 k.c. wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, a rzecz jest niezgodna z umową, gdy nie ma właściwości, które powinna mieć ze względu na cel umowy, lub nie ma właściwości, o istnieniu których sprzedawca zapewnił kupującego, a także gdy nie nadaje się do konkretnego celu zamierzonego przez kupującego lub została wydana w stanie niezupełnym.
Zapewnienia w folderach i ulotkach
Publiczne zapewnienia dewelopera dotyczące inwestycji powinny być ujmowane szeroko i obejmować kwestie podawane także w folderach informacyjnych i ulotkach, dotyczące nie tylko samego lokalu, ale też jego otoczenia – okoliczności te są często motywami decydującymi o nabyciu lokalu (np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta